esmaspäev, 19. oktoober 2015

Kreekapärased lihapallid ja see kõikse lihtsam pasta

Tervitused. Mul on vahepeal juba nii mitu uut lugu kogunenud, et ma ei tea, kas ma neid kõiki täna jaksan edastada - kell on jälle kesköö ligi ja homme tihe päev ees ootamas. Aga ma hakkan millestki ikka pihta ja eks lõpetan, kui näpud enam töötada ei taha. :) Alustan sellistest väga lihtsatest comfort food'i moodi toitudest nagu kreekapärased lihapallid ja maailma kõige lihtsam kanapasta. 

Kreekapäraste lihapallide retsepte leiab päris mitmest kohast, mina aga olen neid retsepte endale meelepäraseimaks kohandanud - minule näiteks meeldib, et nad on mõnusalt pehmed ja seetõttu on minu kindel reegel, et nad ei sisalda muna, mis annaks olulisel määral sellist sitkust juurde. Toorjuust muidugi lisab ka kreemisust.

Kreekapärased lihapallid 


2-3 portsjonit


300 g veise hakkliha
100 g rammusat toorjuustu
2 viilust värskest saiast tehtud saiapuru
1 tl Gourmet Gardeni värske rosmariini pastat
1 tl Gourmet Gardeni värske oregano pastat
1 tl Gourmet Gardeni värske tüümiani pastat
1 küüslauguküüs
1 tl riivitud sidrunikoort
1 dl täispiima
veidi soola (ürdipastad on ka soolased!), näpuotsatäis pipart

Gourmet Gardeni tooted on kõigi suuremate poodide köögiviljaletist saadaval. Praegu tundub küll, nagu ma oleks nende ametlik reklaamiagent, aga tegelikult on tegemist lihtsalt toodetega, mis mulle väga meeldivad hetkel. Kuid need võib väga vabalt asendada tavaliste kuivatatud ürtidega. Juhul kui kasutada värskeid, siis võtta neid vastavalt kõiki 1 spl.

Aga pallid ise tahavad vaid kõigi ainete kokku segamist (küüslauk tuleb muidugi peeneks hakkida või purustada), veidi (kuni pool tundi) külmkapis seismist kas taina või juba valmis veeretatud pallide kujul ja siis küpsetuspaberil 200-kraadises ahjus 15 min küpsemist. Kui teed väikese kotleti moodi pallid - ehk siis suuremad kui tavalised lihapallikesed, siis küpseta ca 20 min. Nad peaksid jääma pehmed, mahlased ja kergesti katkiminevad, kui kahvliga poolitada. Vähemalt mulle maitsevad nii. Sellised pallid aitavad täitsa unustada, et tegemist on veiselihaga, mis mõne toidu puhul võib vintskevõitu jääda (isegi hakkliha puhul). 

Palun andestada taaskord mitteapetiitne pilt, tegelikkuses nad ikka sellised päris mustad käkid välja ei näe. :)





Juurde olen teinud tomatisalati kreeka jogurti ja soolakurkidega. Tegelikult mulle meeldib aga nende pallide juurde kõige rohkem tomatisalat pehmete rucola lehtedega ja kreeka jogurtiga. Võiks ju väita, et siia kuulub hoopis tzatziki kõrvale nagu raudnael, aga kes ütles, et alati peab traditsioone järgima, onju. :)


Järgmine retsept on lihtsamatest lihtsam ja usun, et võiks sattuda kategooriasse "on pälvinud laste heakskiidu". Loodan vähemalt, sest minu lapse oma vähemalt küll. Aga kokku pandud sai ta kunagi hoopis mehe näpunäidete järgi. Ehk siis tema nimetas peamised komponendid ja mina viisin ellu.

Kõige lihtsam kanapasta 


(4 portsjonit)


200 g spiraalmakarone
400 g kanafileed (parim on sisefilee)
120 g ehk 1 pakk Oskari e-vaba suitsupeekonit (valin poest alati selle peekoni, parim aga oleks peekonit osta üldse talupoest või turult)
400 ml pakk kohvikoort
1 kuhjaga tl maisitärklist
6 päikesekuivatatud tomatit
parmesani juustu

Pasta vee võid juba vähese soola ja õliga keema panna, sest kõik muu saab ka imeruttu valmis. Tükelda peekon väikesteks kuubikuteks, pruunista pannil, soovi korral nõruta üleliigne rasv. Aga mina seda selle toidu puhul ei teinud, sest see ei tule ebameeldivalt rammus ka sel moel. Siis pane peekon kõrvale ja prae samal pannil kiiresti kanakuubikud. Kindlasti ära pinguta praadimisega üle, sest vintske kanafilee toidus on minu meelest pettumus missugune. Raputa kanale veidi soola, aga arvesta, et ka peekon ja päikesekuivatatud tomatid on soolased. Siis lisagi väikesteks tükkideks hakitud tomatid. Vähenda praepanni kuumust ja klopi eraldi kausis kokku kohvikoor ning maisitärklis. Lisa esmalt peekon kanale, seejärel vala juurde ka kooresegu. Kuumuta tasapisi pidevalt segades, et kaste pakseneks. Lõpuks vala pannile valmis ja korralikult nõrutatud pasta, sega läbi, riivi parmesan peale ja ongi valmis!






Need asjad valmisid juba varem, aga sel nädalavahetusel toimus ka igasuguseid söögiüritusi, nendest kirjutan homme. Võiksin praegu ka vabalt edasi tulistada, aga pean sundima end magama sättima, sest viimase aja unetundide vähesus hakkab vaikselt juba tervisele. Kui keegi peaks mind lugema kohe vahetult pärast postituse ilmumist, siis head ööd! :) 

...Unustasin veel lisada, et olen vahepeal jõudnud hankida lahkete ja tarkade inimeste käest igasugust head nõu, mis puudutab seda blogipidamist - nüüd on vaja need kõik ainult ellu viia. Aitäh kallid nõustajad ja kaasaelajad - nimesid praegu nimetama ei hakka, sest te teate ise ka, kes te olete... :)

Kommentaare ei ole: