kolmapäev, 2. detsember 2015

Indiapärane pizza


Pizza ei pea tingimata olema itaaliapärane. Sellele saab ju mõelda igasuguseid huvitavaid katteid välja. Mina tegin seekord lihavaba ilusa oranžikas-kollase idamaise katte. Juurde pakkusin nagu seda tihti minu puhul ette tuleb, kreekajogurtit ning üllatusliku uue maitsena ka Kuusevõrsesinepit (pildi leiab postituse alt), mille mulle kinkis minu ema, kes omakorda nuhkis selle välja kuskilt öko- või talupoest. Kreeka jogurt aga sobib minu meelest tõesti väga paljude soolaste toitude lisandiks. Ning eriti hästi tasakaalustab just idamaiseid vürtsikaid maitseid.

Karrikastme võib loomulikult ka ise kokku keeta, aga antud roog sobib just tänapäevasele kiirustavale perenaisele, sest kaste on võetud purgist. Kuna ka mina käin nüüd taas täiskohaga tööl, siis oli see variant vähemasti tol õhtul ainuõige. Purgitooteid on saadaval kõiksugu täitsa häid ning mina kasutasin sel õhtul Salvesti India Karrikastet, 420 g. Siis võid taina kerkimise ajal jätkata oma multi-tasking toimetustega ning ei pea hakkama kastet keetma. :) Kaste sisaldab muuhulgas ka mahlakaid ananassitükke.


Idamaine pizza


Põhi


5 dl nisujahu või 2,5 dl peent nisujahu ja 2,5 dl täisteranisujahu (mina kasutasin nimelt seda pooleks varianti
1 spl oliiviõli
1 tl soola
25 g pärmi
2 dl vett

Kate


3 porgandit
1 sibul
kuni 420 g Salvesti India karrikastet
kuni 300 g riivjuustu

Sega pudendatud pärm käesooja veega ühtlaseks, lisa õli, sool ja jahu. Sõtku veidi aega, aga üle pole vaja sõtkuda. Kui tainas hakkab näitama esimesi kausi küljest lahti löömise märke, siis sellest piisab. Pane taignakauss sooja kohta rätiku alla 40 min kerkima. Võid panna näiteks põrandaküttega põrandale või sooja radiaatori äärde, vaata ainult et tuul peale ei puhuks.

Niikaua puhasta ja riivi jämeda riiviga porgand, puhasta ja tükelda sibul. Hauta need pannil pehmemaks ja siis sega kastmega. Siis võid minna rahulikult oma toimetusi tegema, kuni tainas kerkib. :) Vahepeal säti ka ahi 250 kraadi juurde.

Kui tainas on kerkinud, siis rulli see küpsetuspaberil võimalikult õhukeseks ning ümaraks. Et tuleks ilus ühtlane kuju, lõika liigsed ääred ümaralt terava noaga või lausa pitsanoaga ära. Laota põhjale ühtlaselt köögiviljasegu ja kõige peale riivjuust. Küpseta 10 min ahju keskmisel siinil. Serveeri kreeka jogurti ja meelepärase pestoga.




Kommentaare ei ole: